تعمیر مادربرد لپ تاپ ایسوس

تعمیر مادربرد لپ تاپ ایسوس در کرج

تعمیر مادربرد لپ تاپ ایسوس یکی از خدمات و سرویس هایی است که واحد تعمیرات ایسوس در کرج به همه کاربران خود ارائه می دهد. در عصری که از انواع لپ تاپ ها و پی سی های خانگی استفاده می شود و مادربرد هم به عنوان یکی از اجزای اصلی این دستگاه ها شناخته می شود، تعمیر مادربرد اهمیت بسیار زیادی دارد. تعمیر مادربرد ایسوس باید در یک مرکز معتبر و مجهز انجام شود. مادربرد در حکم سیستم عصبی دستگاه های هوشمند است و بدون وجود آن یا در صورت خرابی آن، مشکلات بسیاری ظهور خواهند کرد.

تمام قطعات یک لپ تاپ به نحوی با مادربرد ارتباط دارند. تمام قطعات مهمی که وجود آنها در کامپیوتر الزامی است، روی ‏مادربورد قرار دارند.‏ به این ترتیب می توان نتیجه گرفت که تعمیر مادربرد ایسوس به تخصص و مهارت بسیار بالایی نیاز دارد.

تعمیر مادربرد لپ تاپ ایسوس در کرج

 

نشانه های خرابی مادربرد لپ تاپ ایسوس
خرابی مادربرد لپ تاپ ایسوس نشانه هایی دارد که با مشاهده آنها می توان حدس زد این قطعه دچار اشکال شده و نیازمند تعمیر است. در صورت مشاهده نشانه های ذکر شده در بخش زیر در اسرع وقت به یکی از مراکز مجاز تعمیرات مادربرد لپ تاپ مراجعه کرده و دستگاه خویش را تعمیر نمایید.

  • یکی از نشانه های خرابی مادربرد آن است که دستگاه به کلی از کار بیفتد و روشن نشود.
  • نشانه دوم خرابی مادربرد لپ تاپ ایسوس ان است که با فشردن کلید پاور دستگاه هیچ نوری از ال ای دی های دستگاه ساطع نشود. در چنین وضعیتی زمانی که فیش منبع تغذیه را به لپ تاپ متصل می کنید هیچ نوری از هیچ یک از دیودهای نورانی (LEDها) مشاهده نمی شود.
  • لپ تاپ روشن شده و شروع به فعالیت می کند اما تصویر تولید شده روی نمایشگر LCD ناقص و درهم است.
    لپ تاپ ایسوس به خوبی با منبع تغذیه کار می کند؛ ولی قادر به شارژ کردن باتری نیست در این حالت به احتمال بسیار زیاد، مشکلی در مدار شارژ لپ تاپ و فیش آداپتور متصل به آن به وجود آمده است. جهت عیب یابی دستگاه و تعمیرات مادربرد لپ تاپ می توانید به نمایندگی رسمی تعمیرات لپ تاپ ایسوس در کرج مراجعه نمایید.

تعمیر مادربرد لپ تاپ ایسوس در کرج

عوامل خرابی مادربرد لپ تاپ ایسوس
خرابی مادربرد علل متفاوتی دارد. آشنایی با عوامل خرابی مادربرد سبب می گردد تا حتی الامکان از پیدایش آنها جلوگیری شود و بدین واسطه، دستگاه عمر مفید بیشتری یابد. برخی از این عوامل قابل پیشگیری بوده و برخی دیگر ممکن است علی رغم احتیاط های انجام شده از سوی کاربر، باز هم اتفاق بیفتند (مثلاً ریختن مایعات بر روی دستگاه). در هر حال، اگر نشانه های خرابی مادربرد در لپتاپ ایسوس مشاهده می شود، آنچه که مهم است، مراجعه به یکی از مراکز استاندارد و مجاز تعمیر مادربرد لپ تاپ ایسوس  است.

نمایندگی رسمی تعمیر مادربرد لپ تاپ ایسوس در کرج یکی از مجموعه های فعال در این حوزه است که شما کاربران گرامی می توانید با حضور در آن تخصصی ترین سرویس های مرتبط با تعمیر مادربرد لپ تاپ ایسوس و سایر بخش های این دستگاه را دریافت نمایید. در بخش های زیر با شایع ترین عللی که سبب خرابی مادربرد می گردند آشنا می شویم:

گرد و غبار
گردو غبار یکی از رایج ترین علل در خرابی مادربرد و البته سایر قطعات دستگاه نظیر فن و … است. بنابریان بهتر است تا آنجا که ممکن است از ورود گرد و غبار به دستگاه جلوگیری شود و سرویس های مورد نیاز جهت رفع گرد و غبار، هر از چند گاهی بر روی لپ تاپ انجام شود. گردو غبار وارد شده به لپ تاپ احتمال خرابی چیپ گرافیک و فن ها را بالا می برد. حتی گاهی این عامل باعت ایجاد سوختگی در مدار میشود.

ایرادات شیارهای گسترش گرافیک (PCI-ESlot ,AGT Slot): استفاده زا کارت های گرافیک غیر استاندارد و عدم نصب صحیح این کارت ها درون شکاف AGP یا PCI-Eبه آنها صدمه وارد می کند.

آبخوردگی
اگر آبی مقطر به جیپ برسد برای آن مشکلی ایجاد نمیکند. مشکل زمانی بوجود میاید که لپتاپ توسط مایعاتی که دارای املاح و مواد معدنی هستند، خیس میشود و زمانی که این مایع به مادربرد دستگاه برخورد کند، املاح موجود در آن باعث ایجاد رسوب یا سولفاته در مدار میشوند. که این رسوبات همچون یک رسانا عمل کرده و دو قسمت بورد را به هم متصل مینماید و ارتباطات لاین را قطع مینماید و باعث بروز مشکلاتی در مادربرد میشود. و همین امر شما را وادار میکند تا نیازمند مراجعه به یکی از مراکز تعمیرات مادربرد لپ تاپ شوید.

ایرادات شیارهای گسترش PCI
در برخی موارد هنگامی که به طور اشتباهی سوکت مودم به پریز برق متصل شده باشد این موضوع باعث سوختگی کارت مودم و شیار PCIمی شود . همچنین نصب غیر صحیح کارت PCI و یا جا به جا نمودن کارت در هنگام روشن بودن سیستم می تواند موجب بوجود آمدن این مشکل شود.

تعمیر مادربرد لپ تاپ ایسوس

بخش های مختلف مادربرد لپ تاپ ایسوس

سوکت سی پی یو – CPU Socket
نوع سی‌پی‌یو به کار گرفته شده در یک دستگاه با توجه به نوع و مدل چیپ شمالی و جنوبی و نیز نوع سوکت (محل اتصال و تعداد جای پایه ها) تعیین می‌گردد؛ در واقع این چیپ‌ها هستند که تعیین‌کننده‌ی نوع پردازنده‌‌ی مورد استفاده در مادربرد هستند.

آی سی های ورودی و خروجی – I/O
این اصطلاح به کلیه‌ی ورودی و خروجی‌هایی اطلاق می‌گردد که به صورت آی سی روی مادربرد لپتاپ ایسوس قرار می‌گیرند.

بایوس BIOS – Basic Input Out Put System
این بخش را می‌توان به صورت یک تراشه‌ی کوچک بر روی برد اصلی مشاهده کرد. در این بخش داده‌های ضروری مادربرد به وسیله‌ی یک باتری نگهداری می‌گردند. کارکرد این بخش اطمینان یافتن از صحت تمامی قطعات است که پس از حصول آن صدایی به شکل بوق خارج می‌گردد؛ به همین منوال اگر تراشه ایرادی پیدا کند بوق خاص دیگری را به صدا در می‌آورد. پس از طی گام نخست بوت این تراشه اقدام به شمارش سلول‌های حافظه‌ی رم می‌کند و بعد از آن شناسایی هارد دیسک و دیگر قطعات متصل به رابط IDE رابه انجام می‌رساند. این تراشه‌ی کوچک وظایف متعدد دیگری نیز بر عهده دارد که بیان آن‌ها در این مقال نمی‌گنجد.

چیپ شمالی و چیپ جنوبی – North & South CHIP
این دو بخش را که مهمترین بخش مادربرد هستند، با نام‌های چیپ شمالی و جنوبی می‌شناسند. با نگاهی بر روی مادربرد این دو تراشه به راحتی قابل تشخیص هستند. بر اساس کیفیت این دو بخش کاربر مرغوبیت و امکانات یک مادربرد را می‌سنجد. از میان این دو تراشه‌ی شمالی ارزشمندتر است و معمولاً یک هیت سینک خنک‌کننده‌ی آلومینیومی یا مسی بر روی آن وجود دارد. این هیت سینک در نمونه‌های جدیدتر یک فن کوچک است.

ویژگی های مرکز تعمیرات مادربرد لپ تاپ ایسوس در کرج
مرکز تعمیرات مادربرد لپ تاپ ایسوس در کرج، دارای دو ویژگی منحصر به فرد می‌باشد که آن را از دیگر تعمیرگاه‌های هم‌ردۀ خود متمایز ساخته است؛ ویژگی نخست این مرکز، بهره‌مندی از کارشناسان و مهندسان دوره دیده و مجرب است که به دلیل سال‌ها تجربه در امر تعمیرات مادربرد لپ تاپ ایسوس، قادر به رفع و حل غالب مشکلات ایجاد شده در این قطعه می‌باشند. ویژگی دوم، برخورداری این مرکز از آرشیوی مجهز است که تمامی قطعات جانبی را در خود جای داده است.

این آرشیو، سبب سرعت‌بخشی به روند تعمیر در مرکز تعمیرات مادربرد لپ تاپ ایسوس می‌گردد و از اتلاف وقت مشتریان گرامی که -ممکن است برای خرید قطعات جانبی صرف گردد،- جلوگیری می‌کند. برجسته ترین ویژگی مرکز تعمیرات مادربرد لپ تاپ ایسوس در کرج، ضمانت خدماتی است که در این مرکز ارائه می گردد. این امر سبب شده خدمات ارائه شده تا حصول نتیجه نهایی ادامه داشته باشد و آنچه که مراجعان در پایان کار دریافت کنند، دستگاهی سالم و بی عیب و نقص باشد.

پیام بگذارید