تعمیر تاچ پد لپ تاپ ایسوس در کرج

تعمیر تاچ پد لپ تاپ ایسوس در کرج

تعمیر تاچ پد لپ تاپ ایسوس یکی از خدماتی است که توسط تعمیرکاران و تکنسین های واحد تعمیرات لپ تاپ ایسوس در نمایندگی رسمی ایسوس در کرج ارائه می شود. مشکلات مربوط به تاچ پد می تواند هم نرم افزاری باشد و هم سخت افزاری. اگر نرم افزاری باشد، می توان با روش هایی که در ادامه شرح می دهیم، آنها را برطرف کنیم. در صورتی که مشکل تاچ پد دستگاه شما سخت افزاری باشد، به این معنی که تاچ پد شکسته یا خط و خشی شده باشد، امکان تعمیر تاچ پد لپ تاپ ایسوس بسیار پایین است، زیرا صدمات سخت افزاری به تاچ پد، معمولا جبران ناپذیر هستند.

تعمیر تاچ پد سختی ها و پیچیدگی های زیادی دارد؛ کمترین و کوچکترین بی احتیاطی می تواند منجر به خرابی صد در صدی این بخش از لپ تاپ ایسوس شود. این قطعه در لپ تاپ اهمیت ویژه ای دارد، زیرا رابط کاربری کاربر و پل ارتباطی با دستگاه محسوب می شود. با حرکت انگشت روی تاچ پد، پیکان ماوس در روی صفحه به حرکت در می آید و امکان دسترسی به بخش های مختلف لپ تاپ را فراهم می آورد. برای تعمیر تاچ پد لپ تاپ ایسوس ساده ترین و مهمترین اقدامی که می توانید انجام دهید این است که از یک مرکز معتبر تعمیراتی تقاضای کمک کنید.

تعمیر تاچ پد لپ تاپ ایسوس در کرج

کاربرد تاچ پد لپ تاپ ایسوس
کاربرد تاچ پد لپ تاپ ایسوس در عین سادگی بسیار مهم و حیاتی است. به طوری که خرابی آن عملا امکان استفاده از دستگاه را منتفی می کند. یا باید برای همیشه از یک موس در کنار لپ تاپ خود استفاده کنید یا اینکه به طور کلی لپ تاپ را تعویض کنید. در بعضی از مدل های تاچ پد، در پایین آن دو کلید وجود دارد که از آن به عنوان کلیک های لفت و رایت ماوس استفاده می شود.

اگر آسیب های تاچ پد جدی و شدید باشد، گزینه تعمیر کاملا رد می شود و همواره امکان تعمیر تاچ پد لپ تاپ ایسوس وجود ندارد. در ادامه این مطلب روشی برای حل مشکل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ اچ پی از سوی کارشناسان تعمیر لپ تاپ ایسوس پیشنهاد شده است. البته باید توجه داشته باشید که غیر فعال شدن تاچ پد می تواند دلایل سهت افزاری و نرم افزاری متعددی داشته باشد که باید توسط کارشناس تعمیر بررسی و عیب یابی شود.

دلیل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ و ترفندهای رفع مشکل از کار افتادن تاچ پد لپ تاپ ایسوس
غیر فعال کردن تاچ پد از روی کیبورد به طور تصادفی
بر روی کیبورد همه لپ تاپ‌ ها کلیدی برای فعال یا غیر فعال کردن تاچ پد لپ تاپ قرار داده شده است. بنابراین امکان دارد که در حین تایپ اشتباهی انگشتتان بر روی این کلید بخورد و بدون اینکه خودتان هم بفهمید موجب غیر فعال شدن تاچ پد لپ تاپ شوید. برای رفع مشکل از کار افتادن تاچ پد لپ تاپ ایسوس بهتر است اول از همه کلید تاچ پد لپ تاپ را بر روی کیبورد پیدا کنید و آن را فشار دهید. اگر با این کار مشکل از کار افتادن تاچ پد لپ تاپ شما حل شد یعنی اینکه به طور تصادفی تاچ پد را با کلید مخصوص آن از روی کیبورد غیر فعال کرده بودید. معمولا کلید فعال یا غیر فعال کردن تاچ پد بر روی کیبورد یا F5 است یا F9.

فریز شدن سیستم عامل ؛ سیستم خود را ریستارت کنید
یکی دیگر از دلایل از کار افتادن تاچ پد لپ تاپ، فریز شدن سیستم عامل آن است. البته این مشکل در حالتی رخ می‌دهد که نه تنها تاچ پد هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهد بلکه کلیک کردن با دکمه‌های تاچ پد هم هیچ مشکلی را حل نمی‌کند. برای اینکه مطمئن شوید لپ تاپ شما فریز شده است یا خیر؟ یک بار دکمه Num Lock را از روی کیبورد فشار دهید و ببینید که چراغ مربوط به این کلید روشن می‌شود یا خیر؟

اگر با هر بار فشار دادن دکمه Num Lock چراغ آن به راحتی بر روی کیبورد روشن و خاموش شد به این معنی است که مشکل از سیستم عامل لپ تاپ نیست. اما اگر با فشار دادن این دکمه چراغ‌ آن بر روی کیبورد روشن نشد یعنی اینکه سیستم عامل لپ تاپ فریز شده است. برای حل مشکل از کار افتادن تاچ پد لپ تاپ در این حالت باید سیستم خود را ریستارت کنید.

نصب بدافزارها ؛ نرم‌افزارهای مخرب را حذف کرده و سیستم خود را ویروس‌کشی کنید
نصب نرم‌افزاری ویروسی بر روی لپ تاپ یا اتصال دستگاه‌های جانبی ویروسی به این سیستم موجب ویروسی شدن آن می‌شوند. ویروسی شدن لپ تاپ ایسوس نیز اختلالات نرم‌افزاری متعددی را برای این دستگاه به وجود می‌آورد و گاهی اوقات موجب از کار افتادن تاچ پد لپ تاپ می‌شود. بنابراین اگر بعد از نصب نرم‌افزاری که از وب سایت نامعتبری دانلود کرده بودید یا اتصال یک فلش ویروسی به سیستم خود متوجه شدید که تاچ پد آن از کار افتاده است باید برای رفع مشکل از کار افتادن تاچ پد لپ تاپ نرم‌افزارهای مخرب را از روی لپ تاپ خود حذف کرده و آن را ویروس‌کشی کنید.

اتصال وسایل جانبی به لپ تاپ ؛ تمامی وسایل جانبی را از لپ تاپ جدا کنید
اگر پس از اتصال دستگاه‌های جانبی به لپ تاپ مانند یک USB، متوجه شدید که تاچ پد آن از کار افتاده است با جدا کردن دستگاه‌های جانبی از لپ تاپ ایسوس و ریستارت کردن سیستم خود می‌توانید مشکل از کار افتادن تاچ پد آن را حل کنید. چرا که گاهی اوقات این دستگاه‌های جانبی هستند که در عملکرد تاچ پد اختلال ایجاد کرده و موجب غیر فعال شدن آن می‌شوند.

غیر فعال شدن تاچ پد در تنظیمات لپ تاپ ؛ تنظیمات تاچ پد لپ تاپ را بررسی کنید
احتمال دارد که تنظیمات تاچ پد بهم ریخته باشد و همین مسئله دلیل اصلی از کار افتادن آن باشد. به همین دلیل چک کردن تنظیمات تاچ پد در لپ تاپ نیز خالی از لطف نیست. برای بررسی تنظیمات تاچ پد لپ تاپ ایسوس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در قسمت سرچ منوی استارت عبارت “Change Mouse Settings” را تایپ کرده و اینتر را بزنید.
  • حالا پنجره Mouse Properties برای شما باز می‌شود.
  • در این پنجره گزینه Enable Touchpad را پیدا کنید و مطمئن شوید که فعال است. اگر هم فعال نبود تیک آن را بزنید تا فعال شود.
  • حالا دوباره تاچ پد لپ تاپ خود را تست کنید.

تعمیر تاچ پد لپ تاپ ایسوس در کرج

تعمیرات تخصصی ایسوس
واحد تعمیرات تخصصی ایسوس با بهره مندی از متخصصان و کارشناسانی مجرب توانسته است انواع عیوب دستگاه های ایسوس را در مدت زمانی کوتاه بر طرف کند. واحد تعمیرات ایسوس در بخش هایی مجزا فعالیت می کنند. هر کدام از این بخش ها توسط متخصصان مربوط به یک دستگاه اداره می شود. تعمیرات انواع محصولات ایسوس در واحد هایی مجزا پذیرفته می شود.

از آنجا که کمپانی ایسوس در زمینه تولید و طراحی انواع کالاهای هوشمند و دستگاه های دفتری و اداری فعالیت دارد، جداسازی واحد های تعمیراتی مسیر تعمیر و ترمیم و عیب یابی هر یک از محصولات ایسوس را ساده و حرفه ای تر کرده است.

در هر واحد تخصصی ابزار و تجهیزاتی مدرن و پیشرفته موجود هستند و تعمیرکاران و تکنسین های ماهر و مجرب مشغول به کارند. با مراجعه به هر یک از این واحد های تعمیراتی می توانید انبوهی از خدمات بی نظیر و بی رقیب را دریافت کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

 

پیام بگذارید